Närvara medborgare!

Alla inlägg Politik
Jag önskar att fler kunde ta chansen och besöka kommunfullmäktige. Tänk tanken att fylla ut varenda stol i salen och sprida demokratin vidare till nya lyssnare. Vem vet det kanske kommer personer som äntligen tar steget in i politiken som besöker sitt första fullmäktige på onsdag. Om det är något som politiken behöver så är det en generationsväxling men även förnyelse i leden.

Så min uppmaning till er som läser detta är att skriva upp den 20 / 2 klockan 18:30 i kommunhusets sessionssal. Och om ni nu har möjligheten att medverka ta även chansen att formulera en fråga eller två till politikerna. Det kanske finns något du alltid känt att du vill ha svar på men aldrig vetat vart du skall vända dig. Men det är givetvis inget krav att ha med sig frågor till ett fullmäktige. Att bara närvara är nyttigt för alla inblandade.

Så åter igen den 20:e februari klockan 18:30 i kommunhusets sessionssal. Och om ni undrar kommer jag göra allt för att närvara på ett eller annat sätt. Vem vet jag kanske tar min chans att gå upp i talarstolen och ställer en fråga som jag länge ruvat på.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Hans Wennberg:

skriven

Kom och ställ oss mot väggen!
Eller ja... Ställ frågor!

Eller var bara där och lyssna. Så länge eller kort du vill.
Demokratin behöver dig. Politiken behöver dig.
Liksom det omvända.

Välkommen!

/ Hans Wennberg - Miljöpartiet i Älvkarleby